Sista sprutan är tagen.

Jag tog min sista Gardasilspruta idag! Wihoooo!
Man ska ju ta tre och de andra har typ inte känts. Däremot denna gjorde sjukt ont och vi fick till och med pausa lite. Efteråt reagerar ju alla olika och jag blir lite trött och snurrig. Det kan jag ju skylla på när jag inte har pluggat så mycket idag.
Sjuksköterskan var för övrigt jättesnäll och hon visste om att jag är rädd för sprutor. Hon försökte ta det hela med ro, medan jag babblade på  om att jag var så rädd och att jag skulle bli sjuksköterska och skulle härdas mot sprutor. Sen så ville hon inte att jag skulle se nålen innan hon stack in den men jag har redan studerat den inpackad alldeles för länge för mitt eget bästa och upptäckt att det finns två nålar att välja mellan. En lite tjockare och en tunnare. Då hoppas jag ju självklart att hon ska välja den tunna men det måste jag ju se innan hon sticker i den och det betyder i sin tur att hon gör allt för att gömma nålen så att jag inte ska se den och jag ligger och försöker se den bara för att jag ska se om hon tog den stora eller lilla nålen. Jag ser ju ändå inte om den är stor eller liten eftersom att det inte är speciellt stor skillnad men ändå!


Nu är jag i alla fall inne på " Den arbetande människan" och det verkar i alla fall lite mer intressant fast jag har fortfarande inte förstått varför det är nödvändigt för mig att kunna.

Förresten så håller jag på att få öroninflammation..IGEN. Lyckas ju få det minst tre gånger på år och det är inte skönt. Trodde dock att jag skulle ha vrålont i natt men det klarade sig. Fast när man har ont i örat eller så så lyckas ju det rubba balansen lite också så jag är snurrig och hör illa. Det är ju också därför som man går på stan för att hitta lite "Tycka synd om mig"-shopping och lyckas möta folk som man inte direkt mötte igår. Då ska man stå där och vara trevlig och typ inte höra vad de säger.



Aj, Det gjorde ont och hon tog sprutan jättehögt upp!!
Fint plåster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0