Prinsessan


Ikväll var det mys med mamma. Vi är ensamma hemma så det var takeaway och tv som fanns på menyn. Mysigt var det också. Det är ju konstigt vad det finns mycket program på fredagar att se. Jag tittade på 3an från klockan 8 9 med sing along som för övrigt var kasst och sen var det extra extra och efter det singing bee. Mycket sångprogram. Jag vet dock inte om de programmen gav mig så mycket. Jag borde ha pluggat istället men jag orkar inte! Jag är så omotiverad och jag vet att jag har superdupermycket att göra. Likförbannat så kommer man inte framåt. Nästa seminarium är på onsdag och då är det sjuksköterskans yrkesroll genom tiden som gäller. Mer intressant än förra seminariet där vi skulle plocka ut olika människosyner ur artiklar. Jag kunde ingenting och för en gångs skull så satt jag ganska tyst på förhöret. Det var jobbigt men jag klarade mig.

Nu sitter jag här och hade tänkt läsa ut boken som jag läser. En bok som heter princessan, av Gunnar Mattsson och handlar om en man som möter en svårt sjuk kvinna. Hon har cancer och alla vet att hon ska dö. De blir förälskade och gifter sig och bestämmer sig också för att försöka uppfylla flickans högsta dröm, nämligen ett barn... Berättelsen är faktiskt sann och den är superbra och jättelätt att läsa. Jag brukar vanligtvis läsa väldigt sakta men den här boken har tagit slut alldeles för fort.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0