Dagen på universitetet.

Det som är det jobbiga med plugget precis i början är att man inte har koll på så mycket och att få ordning på alla grejer. Alla böcker måste inhandlas eller lånas och det är rusning till alla stans bibliotek för att försöka få tag på en bok.
Min skoldag idag såg ut som så att det var en föreläsning som började klockan 09.15. Den handlade om Vårdens etik och var jätteintressant. Det gjorde iofs mycket att föreläsaren var superduktig. Mitt pekfinger var helt platt efter att ha skrivit i tre timmar i anteckningsblocket.
Sen var det lunch i en timme och efter det så var det igång på föreläsning igen. Det var en föreläsning som handlade om människosynen genom tiderna och var supersvårt att förstå sig på. Föreläsaren hade skrivit vår ena lärobok och det var svårt att inte slumra till. Vi höll på till klockan 16.00 och det var svårt att anteckna vad han sa eftersom att han pratade så fort. Som tur är så finns allt i läroboken och nu är det många sidor att läsa.
Vecka 40 är det tenta och det är mycket att göra innan dess. Jag ska ta kontakt med en sjuksköterska att intervjua och kolla en dag på jobbet. Dessutom har vi tre seminarium som vi ska göra där vi ska läsa en bok och även läsa i fyra andra böcker.
Den ena föreläsaren som jag pratade med idag sa att man som elev skulle räkna med att läsa 200 sidor per vecka...KUL!!

Imorgon är det två nya föreläsningar och jag hoppas att de är intressanta.



PLUGG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0