200 sidor! Nej, 300 sidor!! Nej, 600 sidor!!!

Jag hatar dagar som denna. Jag vaknade och pluggade och nu somnar jag och pluggar.
Jag har ett seminarium på onsdag och det låter ju som att det inte är någon panik men hela måndagen är körd för min del och jag ska läsa 200 sidor eller något och lära mig en massa jobbiga saker. Sidorna som jag ska läsa är mycket större än vanliga och texten är mycket mindre än en vanlig bok. Det betyder att det är ca 300 "vanliga" sidor att läsa!! Och jag som läser så sakta=( Dessutom så måste man ju lära sig det som står i boken också, vilket innebär att det är 600 sidor för att jag måste läsa allt två gånger för att fatta. Självklart så slipper man ju inte undan med en lätt lärobok. Nej nej, det är ju självklart så att jag ska behöva slå upp varenda ord i en ordbok och det är inte för att jag är ovanligt trög, utan för att det är ett ovanligt svårt akademiskt språk som är helt omöjligt att kunna. Det var till och med ett ord som inte ens fanns i ordboken. Är det något hemmafixat ord då eller som inte finns? Vad är det för problem med "vanliga" svenska? Det är ju bättre om man fattar boken än om man sitter och inte ens kan hitta orden i ordboken tycker jag i alla fall. Det är väl dags att läsa lite nu igen dårå.

Ha det bra!
Pussen och Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0