Saker som bevisar att man blivit äldre

Du vet att du har blivit vuxen...



1  När du köper kläder så behöver inte byxorna sitta som tight som korvskinn och tröjan kan gå längre ner än ovanför naveln( det är iofs en modefråga men ändå)

2  När du köper möbler så tänker du inte BARA på snyggheten utan det ska vara praktiskt. Lättdammat och lättskött.
När jag var liten hade jag en hylla av guld och med glashyllor. Jättesnygg men ganska opraktisk. När jag dammade ett hyllplan och hade dragit med trasan så såg man hur det singlade ner nytt damm och la sig på hyllan direkt efter avtorkning. värdelöst!

3  När du VILL borsta tänderna varenda morgon och kväll för att du ska slippa hål i tänderna.
 Det kostar ju pengar!!!(innan så borstade du för att du var tvungen)

4  När du Planerar i förväg ekonomin den kommade månaden. (Förr löste sig allt ändå).

5  När du börjar fundera på att pensionsspara. Tiden dit går fortare än vad man tror har jag hört.

6  När du börjar dricka kaffe(jag är inte vuxen i så fall)

7  När du börjar kolla på antirynkcremer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0