Tyskland 30/5-2/6 08

God kväll bloggen, eller godnatt snarare.
Jag borde ha sovit för länge sedan men jag har inte skrivit på länge och det är dags för uppdatering. Har jobbat typ hela tiden efter att jag kom hem från Tyskland förra måndagen. I alla fall så gick resan dit bra och vi fick bo hos en man som var president för tennisklubben som P spelar i. Världens finaste hus verkligen. Det var precis som att man var en gubbe i "the Sims" och att man hade fuskat till sig X antal miljoner och byggt världens hus. Vi kom fram sent på Fredagsnatten och klev direkt in till grannarna som hade bröllopsfest.
Dagen efter var det upp till klubben tidigt. Kasst väder var det också och jag ville för en stund hem till Sverige för att jag visste att det var varmt där. D, som jag kallar honom vi bodde hos frågade om jag ville kolla på P:s träning eller om jag ville följa med han och hans dotter på stan där de skulle beställa en resa till Australien men jag valde att stanna och kolla lite på klubben när jag ändå var där. Tycker inte riktigt om att bo hos folk som jag inte känner och ännu mindre om de inte talar samma språk. D skulle komma och hämta oss vid halv ett, men istället kom han runt 15.00 men det gjorde inte så mycket. Då kunde jag sitt aoch slappa i en stol och vila lite. Efter det var det vila som gällde i en halvtimme och vi skulle därefter till ett museum. Ljusmuseum. Det var faktiskt riktigt intressant och kul. Ångrar bara att jag inte tog lite kort. Det hade varit roligt. Restaurangen efter muséet och det slank ner en hel pizza. Väl på restaurangen så kom borgmästaren för staden och började prata med oss. D och han kände tydligen varandra. D drack mer och mer och hade väl druckit hela dagen i stort sätt och jag blev lite orolig för han körde bil efteråt. Inte för att han körde illa men man blir alltid orolig när alla här hemma säger: Drick inte när du ska köra.
Dagen efter så var det upp tidigt och komma till klubben klockan 08.30, fick alltså inte sova den dagen heller även om jag hade behövt det. P och hans lag skulle spela match någonstans och jag följde med. Det verkade bli en fin dag jämfört med dagen innan i alla fall. Det var bara ungdomar som vi var med nu och det var betydligt mer bekvämt än att åka med D. Jag kunde prata lite normala saker och inte bara vuxengrejer.
I alla fall så vann P både singel och dubbel men laget i helhet förlorade med ett poäng för att de hade skadade i laget och då vann det andra laget automatiskt vissa matcher. När vi kom hem så var det en matbit på klubben och sen hem och vila i familjens nyinskaffade solsäng. Bara P och jag själva för en sekund. Sängen väntade sedan på oss och så vi gick och la oss runt 22.00. Dagen efter så skulle vi åka från huset klockan 04.00, vilket betydde ännu en morgon utan sömn. Det bar i alla fall av till flygplatsen och incheckning och hela grejen. Det dröjde inte speciellt länge innan vi satt på flyget båda två och hade somnat innan det hade startat, vilket var väldigt skönt med tanke på att jag hade lyckats bli lite förkyld och trodde att jag skulle få ont i öronen under start och landning men jag klarade mig. Klockan 08något var vi på kastrup och runt 11.00 var vi hemma i Sverige där det var varmt!
 


Utsikt från solsängen med vattenfall och allt som man behöver för att kunna koppla av.




Utsikten igen. En av två konstgjorda dammar





Jag i solsängen. En sådan vill jag ha! Jag skulle till och med kunna ha den som säng på rummet utan problem, så mysig var den




Denna utsikten vaknade vi till varje dag. En rätt schysst tapet och ett riktigt häftigt rum. Det gula som är sängen var en vattensäng och det märkte jag först när jag vaknade första morgonen när jag hörde att det skvallpade i madrassen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0