Sjung om studentens lyckliga da'r

Det känns som att studenterna har tagit studenten i en vecka med alla baler och pubrundor och annat men jag är inte trött på det för fem öre. Det är ju helt underbart när man ser en massa glada människor i sina fina klänningar och kostymer som försöker få ljud i sina kassa visselpipor. Stämningen i staden blir en annan och alla verkar uppåt. Förrutom de som är riktigt sura och tycker att "det är väl fan att de ska bete sig på det viset för på deras tid, då var det minsann bättre..."
Låt ungdomarna få hålla på! Det är deras dag som de har längtat efter ända sedan de började på dagis. Dock tycker jag att det kan bli för mycket av alkoholen just denna dag för alla studenter. På min student förra året var det ett antal som inte kunde stå upp och det tycker jag är rätt kasst faktiskt. Jag hade ju oturen att vara sjuk så jag fick inte dricka men jag hade lika kul för det måste jag säga. Och att skrika klarade jag inte av så jag fick ett megahorn att tuta med som hördes över hela stan=)
I alla fall, grattis alla studenter och lycka till i livet!

                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0