Första dagen i Frankrike

Varför kommer alltid sommaren i slutet av semestern eller när alla börjar jobba igen?
Och varför skjuter man då inte upp hela sommarlovet för alla snälla barn och ungdomar som har förtjänat ett långt och härligt sommarlov med sol och bad. Denna sommaren var ju inte direkt heller bra och alla blir ju deprimerade.

Min semester har varit kanon och jag tillbringade den två veckor i Frankrike, närmare bestämt sainte maxime/Tropez.
Som på alla andra sommarsemestrar så innehåller de mycket sol och bad. Det är mycket att titta på och uppleva men jag har varit där så många gånger att jag inte kan räkna men det är skönt att uppleva en semester och njuta av varje dag som går.

vi hade minimal packning med oss med tanke på att vi skulle få plats fem personer i en Toyota Prius, där jag skulle tillbringa hela resan i mittensätet bara för att jag är minst(i alla fall yngst=P).

Vi åkte tidigt på lördagsmorgonen men kom självklart i säng väldigt sent så att man fick sova tre timmar eller något. Vi drog iväg och hade flyt på båten och fick sticka före en lång kö för att vi hade förbokat och var en av de sista bilarna som fick köra på. VI TJÄNADE EN TIMME!!! tänkte vi men det fick vi äta upp när vi som inte förvånat hamnade i en kö i Tyskland på ca en timme. vi körde och körde och gjorde ett stop sent på kvällen i Tyskland för att sova.

Vi gick upp hyfsat tidigt på morgonen och stack iväg. Det var regnigt och kallt så vi visste inte riktigt var vi hade att vänta. Det kunde ju inte vara 10 grader på revieran?!



Vi fräste förbi ett Porchegäng i vår lilla fullastade prius med takbox någonstans söder ut i Tyskland.



Vattenfall och saker körde vi förbi och det var en del vackra vyer att fördriva tiden med att titta på under färden.



Vi tog ett break vid Luganosjön som ligger typ vid Italien. Alla pratar italienska där men det är ändå Österrikiskt.
Det var ju, på denna bilden som vi alla började njuta av vår semester och det var nu som vi började inse att det faktiskt var semester. Det hade börjat bli lite varmare nu. Vi började någonstans i Tyskland med 9 grader och var som mest uppe på runt 31 någonstans mellan Italien och Frankrike. God Pizza åt vi här.




Tre Ferraris skulle in i Italien och glassa eller något.




Äntligen framme och detta är utsikten från mitt och Pontus rum. Här skulle vi vakna i två veckor framöver!!



Huset med en kass uppfart. Den lukade typ i 45 grader och var helkonstig men huset var i alla fall fint=)

Senare denna kväll var det restaurang på en privatebeach. Vi åt middag med en mycket rik man som ägde beachen och allt vad det var. Min kusin fyllde 15 så det blev födelsedagsmat där.



Utsikten på morgonen!!



En vanlig frukost.



Maximes strandpromenad. Jag kunde inte ta bättre bild när jag satt i bilen.



Bild tagen på en spegel som satt vid restaurangen.



Utsikten från restaurangen.



Restaurangen och Pontus med varma skor! Han hade inte hunnit köpa flipflops. Han var dessutom så klantig några minuter senare att han gick ner till vattnet och skorna råkade bli dränkta av en våg som vällde in=).



MAT!!

Mer bilder kommer senare



Kommentarer
Postat av: alexandra

gud så underbart det ser ut, vad gör du i frankrike?

2008-07-28 @ 14:14:17
URL: http://huumlaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0