Nollningsdag...

Idag hade vi en massa lekar på skolan för övrigt och 6:~(6kronor) som de heter är de elakaste elakaste på skolan just under nollningsveckan och de ska man inte messa med. De bestämmer vad vi nollor ska göra och vi ska lyda de. Vi vann ju självklart en massa grejer och då känner man sig duktig. Efter alla konstiga lekar så skulle vi leka sjöslag och det var riktigt roligt. Vi var lag som skulle bygga en båt av det vi kunde plocka åt oss i ett typ av förråd med plankor och dunkar och grejjer. Vi var 5 lag tror jag och fyra var tvungna att sitta på båten. Sedan skulle man ro till en stenö långt bort och hämta donkflaskan, som är den hemliga drycken som 6:~ tillreder. Vi hade ju sämsta båten i vårt lag och den hade ju naturligtvis gått i bitar redan innan de fyra skulle börja ro men av någon konstig anledning så lyckades vi vinna!! Underbart. Efter hela ballunset så var jag tvungen att gå hem och packa ihop mina saker inför flytten tillbaka och sedan var det bara att gå till förfesten där det skulle vara en massa folk. Mycket riktigt och det var 6:~ som sa till oss vad vi skulle göra och det var i klass med att leka julafton och leka flytplan och bygga en mänslig cykel. OCH sjunga precis hela tiden, eller jah, skrika... Roligt var det i alla fall ända tills det att de skulle gå ner till kåren och jag skulle åka hem. Vi har så roligt ju!! Och alla i klassen är så underbara. Verkligen härliga människor. 

Men nu blir det läggdags tänkte jag...puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0